Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] O2 1,6 Tour z LPG - drugi przegląd

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] O2 1,6 Tour z LPG - drugi przegląd

    Nie ma konkretnych wytycznych przy jakim stanie licznika należy go wymienić , natomiast instrukcja serwisowa mówi :

    Sprawdzić pasek wielorowkowy, zwracając uwagę na:

    - pęknięcia warstwy nośnej (zarysowania, pęknięcia rdzenia, pęknięcia poprzeczne).
    - rozdzielenia warstw (warstwa wierzchnia, włókna pociągowe).
    - wyłamania warstwy nośnej.
    - wystrzępienia włókien pociągowych
    - zużycie boków (wytarcie materiału, wystrzępienie boków, stwardnienie boków, zeszklenie i stwardnienie powierzchni).
    - ślady oleju i tłuszczu.

    W przypadku wykrycia w/w wad koniecznie należy wymienić pasek wielorowkowy. Dzięki temu można uniknąć ewentualnych awarii lub zakłóceń w pracy.
    Przy kontroli zwrócić uwagę też na stan rolki napinającej o ile występuje , jeżeli jej brak sprawdzić stan napięcia paska .

    Według mnie jeżeli nie występują w/w objawy , a stan licznika jest już znaczny dla świętego spokoju bym go wymienił .

  • #2
    [O2] O2 1,6 Tour z LPG - drugi przegląd

    Jakie części muszę zakupić do drugiego przeglądu coby nie przepłacić w ASO?

    Auto ma prawie 2 lata, przegląd przy 30 000 km, wymiany oleju nie będzie, bo była przy 24 000 km.

    A co w z przeglądem LPG? Wymiana obu filtrów? Lepiej robić przegląd w ASO Skody czy u przedstawiciela Landi Renzo?

    Komentarz


    • #3
      W jakim miescie mieszkasz?
      Kup komplet filtrow i olej, do tego swiece jesli jeszcze nie zmieniales
      Była Octavia II Tour kombi (sprzedana)

      Komentarz


      • #4
        Wybieram się do Mielca.

        Filtr paliwa już po 30kkm?

        Komentarz


        • #5
          Filtr paliwa to po 50 tys. ale przymusu nie ma

          Moja Octavia:
          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-1-6-mpi-combi
          Rafał

          Komentarz


          • #6
            w/g Landi Renzo przy przebiegu 30 000 samochodu z instalacją LPG powinno sie wymienić :
            - świece zapłonowe
            - filtr powietrza
            - filtr gazu fazy lotnej
            - filtr gazy fazy ciekłej

            poza tym nie wiem czy juz ktoś o tym pisał ...... jeśli masz jeszcze gwarancje na LPG filtry musisz zastosować oryginały Landi Renzo* inaczej nie rozliczą kolejnej naprawy w ramach gwarancji


            * filtry mają naklejki które ASO ma obowiązek wkleić do książki serwisowej
            [center:8e1c38bf2b]Pomóż Kindze www.pomoz.eu [/center:8e1c38bf2b]


            [center:8e1c38bf2b]"Mów łagodnie i miej przy sobie gruby kij, a zajdziesz daleko." - Teodor Roosevelt
            [/center:8e1c38bf2b]
            Ona pochłania

            Komentarz


            • #7
              Się dowiedziałem w ASO:

              Przy 30 kkm wymieniamy:

              - oba filtry gazu (faza ciekła jeżeli nie była wymieniana przy 15)
              - filtr przeciwpyłkowy
              - olej silnikowy
              - filtr powietrza (?)
              - świece

              Filtr paliwa przy 60 kkm.

              filtr fazy ciekłej: ok.60 zł
              filtr fazy lotnej: ok. 15 zł - no to chyba im staniał, bo jeszcze rok temu kosztował 49.

              Komentarz


              • #8
                Ja przegląd lpg zrobię w LR, + korekta map po aso :szeroki_usmiech

                A co tak olej wymieniłeś na 24kkm, jakiś lepszy?

                Komentarz


                • #9
                  W salonie wstawili mi instalkę LR na czarnych wtryskach z 5 tys. Przy przeglądzie na 15kkm zrobili super korektą map z dotryskiem benzyny w zasadzie łamiąc reguły umowy. Potem przy 30kkm zareklamowałem wtryskiwacze i zmienili mi na nowe niebieskie. Oczywiście powiedzieli, że dotrysk benzyny musi pozostać. A teraz pytanie: skoro przez rok jeździłem na lpg jak wszyscy w Polsce bez dotrysku, wyciskam max 120 km/h na trasie do pracy (ok. 3300 obrotów), to czy można powrócić do stanu ,,z fabrycznymi nastawami''? Pisali na forum, że cały problem z dotryskiem przez przegrzanie głowicy na autostradach przy 160 km/h ? A drugiej strony: czy warto zmieniać oprogramowanie (z dotryskiem) skoro wszystko chodzi OK? Czy z cenę 3zł na 100 km warto coś zmieniać?

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez bishop
                    Ja przegląd lpg zrobię w LR, + korekta map po aso :szeroki_usmiech

                    A co tak olej wymieniłeś na 24kkm, jakiś lepszy?
                    Inaczej, pierwsza wymiana była przy 6kkm, druga przy 21kkm. Pierwsza gdyż po dotarciu, druga gdyż tak wypadło.

                    [ Dodano: Czw 22 Maj, 14 12:09 ]
                    Zamieszczone przez bishop
                    Ja przegląd lpg zrobię w LR, + korekta map po aso :szeroki_usmiech
                    Też tak zrobię. Do serwisu LR jechać po wizycie w ASO Skody czy przed?

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Kenu
                      Też tak zrobię. Do serwisu LR jechać po wizycie w ASO Skody czy przed?
                      Do LR przed , bo jak stwierdzą padnięte wtryski/ np. czarne padające często/ i nie da rady ustawić map, to na 2gi dzień zap...z do aso z problemem i jeszcze na gwarancji.

                      Chce Ci się w ogóle jeżdzić do aso, gwarancja się kończy ,robocizna kosmicznie droga, jak znajdą problemy na kompie, itak nie masz pewności , że Cię poinformują i zaczna dzialać , nie widzę powodów jechać do aso na 2dni przed końcem gwaracji ,chyba że masz pod nosem i jakieś zniżki, albo lubisz wygody , sofa skorzana, akwarium, Wi-Fi , czysty kibel...

                      Dopuszczm taką możliwość /wizyta w aso/ ale tylko ze swoimi materiałami.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez bishop
                        Zamieszczone przez Kenu
                        Też tak zrobię. Do serwisu LR jechać po wizycie w ASO Skody czy przed?
                        Do LR przed , bo jak stwierdzą padnięte wtryski/ np. czarne padające często/ i nie da rady ustawić map, to na 2gi dzień zap...z do aso z problemem i jeszcze na gwarancji.

                        Chce Ci się w ogóle jeżdzić do aso, gwarancja się kończy ,robocizna kosmicznie droga, jak znajdą problemy na kompie, itak nie masz pewności , że Cię poinformują i zaczna dzialać , nie widzę powodów jechać do aso na 2dni przed końcem gwaracji ,chyba że masz pod nosem i jakieś zniżki, albo lubisz wygody , sofa skorzana, akwarium, Wi-Fi , czysty kibel...

                        Dopuszczam taką możliwość /wizyta w aso/ ale tylko ze swoimi materiałami.
                        Jest jeszcze problem taki, iż mam niewielki wyciek z układu chłodniczego. A po drugie filtry powietrza i kabinowy wymienię sam. Zostaje więc wymiana świec - już się zaopatrzyłem w nowe świeczki.

                        A w moim aso nie ma sofy, ani akwarium :zastrzelic

                        Komentarz


                        • #13
                          Kolegobishop, czemu uważasz że 2 dni przed końcem gwarancji nie opłaca się jechać? Ja zanim pojechałem do ASO skoczyłem do kolegi na warsztacik i sprawdziliśmy zawieszenie , gaz bo obroty mi skakały (jak się okazało wtryski gazu padły) oraz silnik i resztę ważnych podzespołów i wyszło mi po 2 latach jazdy około 35 tyś. km ,że lewy łącznik stabilizatora mi padł oraz wyciek oleju pomiędzy silnikiem a skrzynią , pojechałem do nich i wypunktowałem wszystkie uwagi uznali mi wszystko a nawet dla świętego spokoju wymienili mi dwa łączniki z przodu na wtryski musiałem troszkę poczekać ale tez zrobili już po gwarancji ponieważ liczyła się data zgłoszenia usterki. Niestety nie podałem wtedy tylnych sprężyn(nisko siedzą) ponieważ nie wiedziałem że można je reklamować i klimy niestety która chyba pada bo chodziła jakiś czas bez czynnika ale to już moja wina.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez ggag1aggg1
                            Kolegobishop, czemu uważasz że 2 dni przed końcem gwarancji nie opłaca się jechać?
                            Bo Ty sam nie wierzysz w profesjonalizm aso i dlatego przed wizytą w aso pojechalęs do kolegi z warsztau , aby mieć mocne dowody na usterki w w swoim pojeździe, normalny człowiek musial by wybilić kasę na przegląd przed wizytą w aso :twisted:

                            Zamieszczone przez ggag1aggg1
                            Niestety nie podałem wtedy tylnych sprężyn(nisko siedzą) ponieważ nie wiedziałem że można je reklamować
                            To teraz zapłcisz z własnej kieszeni, ...w imieniu aso dzięki :diabelski_usmiech

                            Zamieszczone przez ggag1aggg1
                            i klimy niestety która chyba pada bo chodziła jakiś czas bez czynnika ale to już moja wina._________________
                            Tak to Twoja wina , nie upilnowałeś czynnika na gwarancji

                            1

                            Ja od razu daje w morde mojemu czynnikowi z klimy , jak tylko się wychyli.

                            Komentarz


                            • #15
                              Kwestia tego że sprawdzałem u kolegi nie leży w zaufaniu do ASO bo w tym które ja uczęszczam mam tez kolegę , chodzi mi o to że jak już tam pojadę to chce wiedzieć wcześniej na co mogę sobie pozwolić i czego wymagać bo w końcu skoro coś wyprodukowali to niech poczują odpowiedzialność za swój produkt(ASO pośrednio), za sprężyny nie będę płacił bo zwyczajnie tego nie będę robił i tyle a jak kiedyś pęknie to pomyślę, z klimą było tak ze gwarancja wychodziła w styczniu i nawet przez myśl mi nie przeszło że trzeba ja sprawdzić i do tego w 2 letnim aucie :shock: ale cóż z tym tematem tez sobie poradzę w tańszy i wygodniejszy sposób. pozdr

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X